Idén till bloggen Glutenfritthem fick sin start igår den 25.3.2014 då vi måste börja med glutenfri kost i vårt hem. Glutenfri kost är inget nytt hos oss, men det är nästan tjugo år sedan sist. Nu gläds vi åt det enorma utbudet av glutenfria produkter. Experimentlustan är stor och då måste det ju bli någon sorts dokumentering, så jag minns vad vi provat på. För mig är det därför naturligt att starta bloggen Glutenfritthem. Nu kommer både jag och andra intresserade åt informationen då den behövs, var än vi är :-) Vi skall prova på färdiga produkter och ibland även glutenfria recept. Recepten som vi provar på är enkla och lättlagade, helt i min smak :-)

måndag 5 maj 2014

Väldoftande glutenfria citronkex

I söndags då vi tog vi fikapaus i terassbygget smakade vi på citronkex från Doves Farm. Kexen är anpassade till många specialdieter, kolla mer på hemsidan. Kexen är inköpta i Punnitse & Säästä, som finns bland annat i köpcentret Iso Omena i Esbo.

Då jag öppnade kexpaketen var doften av citron så ljuvlig att jag längtade efter att få provsmaka dem. Man kunde säkert göra ett smarrigt kakbotten av dessa kex. Borde göra ett försök med en cheesecake.

Det var inte bara doften som var fin. Alla fem, både barn och vuxna, som var med vid provsmakningen tyckte att kexen var goda. Dom kändes lite som något som min mormor kunde ha bakat. Sockrigt och sött :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar