Idén till bloggen Glutenfritthem fick sin start igår den 25.3.2014 då vi måste börja med glutenfri kost i vårt hem. Glutenfri kost är inget nytt hos oss, men det är nästan tjugo år sedan sist. Nu gläds vi åt det enorma utbudet av glutenfria produkter. Experimentlustan är stor och då måste det ju bli någon sorts dokumentering, så jag minns vad vi provat på. För mig är det därför naturligt att starta bloggen Glutenfritthem. Nu kommer både jag och andra intresserade åt informationen då den behövs, var än vi är :-) Vi skall prova på färdiga produkter och ibland även glutenfria recept. Recepten som vi provar på är enkla och lättlagade, helt i min smak :-)

söndag 18 maj 2014

Moilas glutenfria hamburgare, mums!

Tur att det även finns glutenfri snabbmat. Så här års är det litet stressigt på både jobbet och här hemma. Så ibland är det skönt att snabbt kunna tillreda något ätbart.

Nu har vi testat Moilas glutenfria hamburger, som hittas i frysdisken. Brödet är vackert och biffarna ser hemgjorda ut. Jag tinade bröden en kort stund i micron och sen lade jag dem i brödrosten. Biffarna tinade jag också upp i micron, sen stekte jag dem i stekpannan. 

Sen lade vi kryddor och sallad enligt smak i hamburgarna och oj, så goda de blev. Moilas hamburgare skall vi alltid ha i frysen, så det finns snabbmat då det behövs!

Moilas glutenfria hamburger rekommenderas varmt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar